Årskurs 9 på Upphovsrättsskolan samlar in pengar för en klassresa och försöker komma på olika sätt att samla in pengar.

Målet är att samla in så mycket pengar som möjligt till klassens gemensamma klassresa. Du kan påverka slutresultatet med dina val. Du kan göra uppgiften i grupp, med en kompis eller själv.

Fantastiskt! Musikalen blev en succé och årskurs 9 på Upphovsrättsskolan lyckades samla ihop pengarna till en klassresa. Eleverna funderar nu på vart resan ska gå.

musikaali01

Bra. Musikalen blev lyckad och årskurs 9 på Upphovsrättsskolan lyckades samla in tillräckligt mycket pengar. Tyvärr blev det inga intäkter från försäljningen av cd-skivorna och videon, eftersom en inspelning av musikalföreställningen och musiken redan hade lagts upp på nätet, så ingen hade lust att köpa skivorna och videon.

musikaali02b

Försök igen. Glöm inte att skaffa de nödvändiga tillstånden.

musikaali03_sv

Spelet är slut. Eftersom Storskolan redan skapat en musikal med samma idé, lönade det sig inte att göra en liknande föreställning för samma publik samtidigt. Upphovsrättsskolans årskurs 9 får hitta på något annat sätt att samla in pengar.

musikaali04