Rekisteriseloste

3. Rekisterin nimi
Kopiraittilan käyttäjärekisteri

4. Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus
Rekisteriin tallennettuja henkilötietoja käytetään Kopiraittila.fi -verkkomateriaalin käyttäjien profiilin ylläpitämiseen ja yksilöimiseen. Henkilötietojen käsittely on ulkoistettu.

5. Rekisterin tietosisältö
Rekisteröidyistä voidaan tallentaa seuraavia henkilötietoja:

etu- ja sukunimi

sähköpostiosoite

oppilaitos

6. Säännönmukaiset tietolähteet

Rekisterin tiedot saadaan Kopiraittilan koulun verkkosivustolle rekisteröityvän henkilön suostumuksella henkilöltä itseltään rekisteröitymisen yhteydessä.

7. Säännönmukaiset tietojen luovutukset ja tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
Rekisterin tietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille tai siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle. Henkilötietojen käsittely on ulkoistettu.

8. Rekisterin suojauksen periaatteet
Rekisterin sisältämiä tietoja käsitellään luottamuksellisesti. Rekisterin käyttäjiä sitoo vaitiolovelvollisuus.

A. Manuaalinen aineisto
Käsiteltävä manuaalinen aineisto säilytetään lukitussa tilassa, joihin on ulkopuolisten pääsy estetty.

B. ICT:lle tallennetut tiedot
Rekisterin sisältämät tiedot on tallennettu siten, että ne on suojattu ulkopuolisilta palomuureilla ja muilla teknisillä suojakeinoilla. Rekisteriin kirjautuminen edellyttää henkilökohtaisen käyttäjätunnuksen ja salasanan syöttämistä.

9. Tarkastusoikeus
Rekisteröidyllä on oikeus tarkastaa, mitä tietoja hänestä on tallennettu rekisteriin. Rekisteröity voi maksuttomasti tarkastaa tiedot kerran vuodessa.

Tarkastuspyyntö tulee tehdä kirjallisesti ja allekirjoitettuna tai henkilökohtaisesti rekisterinpitäjän luona Henkilöllisyystodistus on esitettävä, kun tarkastuspyyntö esitetään henkilökohtaisesti.

Kirjallinen tarkastuspyyntö tulee toimittaa osoitteeseen:
Kopiosto ry / Kirsi Salmela
Hietaniemenkatu 2, 00100 Helsinki.

10. Oikeus vaatia tiedon korjaamista
Rekisterinpitäjä oikaisee, poistaa tai täydentää rekisterissä olevan käsittelyn tarkoituksen kannalta virheellisen, tarpeettoman, puutteellisen tai vanhentuneen henkilötiedon oma-aloitteisesti tai rekisteröidyn esittämästä vaatimuksesta.

Tiedon korjaamista koskeva vaatimus tulee tehdä kirjallisesti ja allekirjoitettuna ja lähettää edellä kohdassa 9 mainittuun osoitteeseen. Vaatimuksessa on yksilöitävä, mitä tietoa korjaamisvaatimus koskee.